Skip links

Geschillen

Effectief omgaan met ondernemersconflicten

Verschillen van inzicht kunnen leerzaam zijn en je als ondernemer soms verder helpen in je besluitvorming. Verschillen kunnen echter ook ontaarden in een geschil of in een conflict. Bijvoorbeeld met een aandeelhouder, een samenwerkingspartner, een klant, een leverancier of met een eigen medewerker. Je zit er als ondernemer niet op te wachten. Het bij het begin van een (sluimerend) conflict bedenken van een juridische strategie, een stappenplan, kunnen je dan helpen. Het geeft overzicht en gemoedsrust. Maar soms zijn de verschillen of uitgangspunten simpelweg te groot en kom je niet tot een gezamenlijke oplossing. Wat doe je dan?

Conflicten zijn op alle mogelijke manieren op te lossen. De gang naar een rechter is één van die routes, maar niet de meest snelle en voordelige route. Een gerechtelijke procedure moet je proberen te vermijden, want kost je veel tijd, geld en ergernis. En je krijgt lang niet altijd je ‘recht’.

Mediation kan een oplossing zijn in een conflict, maar ook een gesprek met Klarijn. Wij vinden vaker een oplossingen, dat is ons werk. En we helpen je graag. Bij Klarijn krijgt je je recht zonder gevecht. En wanneer het onverhoopt niet lukt, weten wij welke advocaat waar goed in is en helpen we je ook om zo’n route goed voor te bereiden en jouw belang in goede banen te leiden.

Neem direct contact op

Contact
Deze site maakt gebruik van cookies om jouw van beter advies te voorzien!